Duygu Odaklı Çift Terapisi, temelleri Bağlanma Teorisine dayanan, 1980’lerde Susan Johnson ve arkadaşları tarafından geliştirilmiş, kısa süreli bir terapi yöntemidir. Ağırlıklı olarak çift terapisinde kullanıldığı gibi, aile ve bireylerle yapılan terapide de uygulanan bir yöntemdir. Çiftlerin içinde bulundukları sıkıntıları, temelde yaşadıkları duygulara dayanarak çözmeyi hedefler.
Eğitiminin ilk düzeyinde (Externship);
– Katılımcılar, çift terapisine “Duygu Odaklı” yaklaşım ile ilgili temel deneysel ve sistematik kavramlara dair bilgi sahibi olur.
– Katılımcılar, ilişki sorunlarını ve ilişki onarmayı, bağlanma ve duygu teorilerine göre kavramsallaştırmayı öğrenir.
– Katılımcılar, çiftlerin ilişkilerindeki sıkıntıyı devam ettiren (sıkıntıya sebep olan) duygusal tepkileri işlemelerinde eşlere yardımcı olacak beceriyi geliştirir.
– Katılımcılar, çiftlerin yeni iletişim kalıpları oluşturmalarında ve tekrar bağ kurmalarında yardımcı olabilecek beceriyi geliştirilir.
Nasıl?
· Bu terapi modeli bütün yönleriyle anlatılarak, teori, uygulama ve müdahaleler öğretilir.
· Seans canlandırma çalışmaları yapılarak Duygu Odaklı Çift Terapisi’nin uygulandığı seans kayıtları gösterilir.
· Aynalı Odadan katılımcıların izleyebileceği canlı seans yapılır.
Kimler katılmalı?
Bu eğitim, çiftlerle çalışan psikiyatrist, psikolog, aile danışmanı, sosyal hizmetler uzmanları, psikiyatri hemşireleri, psikolojik danışmanlara ve bu alanda okuyan öğrenciler dahil tüm profesyonellere tavsiye edilir. Profesyonel unvanların bildirilmesi için belge istenecektir.
Eğitimin ikinci düzeyinde (Core Skills)
Duygu Odaklı Çift Terapisi Temel Becerileri Eğitimi oturumları, farklı yerlerde Sertifikalı Duygu Odaklı Çift Terapisi Eğitmenleri tarafından sunulmaktadır. Temel beceri eğitimi yaklaşık 12 kişiden oluşan küçük gruplar halinde verilir ve Duygu Odaklı Çift Terapisi uygulayabilmek için gerekli becerileri öğretmeyi hedefler. Eğitim her biri ikişer gün süren dört tane etkinlikten oluşur; her ikişer günlük etkinlik 12 saat sürer ve toplamda yaklaşık bir yıla dağılacak şekilde her üç ya da dört ayda bir gerçekleşir. Katılımcıların bir Duygu Odaklı Çift Terapisi Temel Beceriler eğitimini (externship) tamamlamış ve kendi çalışmalarını ses kaydı veya video gösterimi ile sunmak için gönüllü/istekli olmaları gerekmektedir. Tescil mesleki atama beyanı istenecektir. Katılımcıların unvanlarını belirtmeleri için de bir belge istenecektir.
Nasıl?
· Müdahaleler daha derinlemesine işlenerek canlandırmalar yapılacak
· Katılımcıların getirdiği kişisel seans kayıtları üzerinden süpervizyon verilecek
http://duyguodakliciftterapisi.com
EMDR ve PSİKOTERAPİLER DERNEĞİ
ULUSLARARASI ONAYLI EMDR I. ve II. DÜZEY EĞİTİMİ
EĞİTİMCİ:
ROY KIESLING LISW (EMDRIA onaylı eğitimci- EMDRIA Approved Trainer)
(Konuşma dili İngilizcedir. Simultane çeviri yapılacaktır.)
YARDIMCI EĞİTİCİLER:
DR. PSK. SERKAN ÖZGÜN (EMDR danışmanı- Consultant),
DR. PSK. ELİF ERGÜNEY OKUMUŞ (EMDRIA onaylı EMDR danışmanı- Consultant),
UZM. DR. SONGÜL DERİN (EMDRIA onaylı EMDR danışmanı- Consultant),
UZM. PSK. BÜKE TUNCEL (EMDRIA onaylı EMDR danışmanı- Consultant),
UZM. PSK. DOĞAN YILMAZ (EMDRIA onaylı EMDR danışmanı- Consultant),
EMDRIA onaylı EMDR danışman adayları Prof. Dr. Ayten Erdoğan, Prof. Dr. Cem Gökçen, Dr. Psk. Hale Kahyaoğlu, Uzm. Dr. Mehmet Karadağ ve Uzm. Dr. Esra Özhan Aşıkhasanoğlu eğitimde facilitator olarak görev alacaktır.
KİMLER KATILABİLİR? Psikiyatri, Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi asistan ve uzmanları, Psikologlar, PDR mezunları (Daha önce en az bir formal terapi eğitimi almış olmak ve aktif olarak en az 1 yıldır danışan görüyor olmak koşulu olacaktır).
KONTENJAN: 50 kişi ile sınırlıdır.
SERTİFİKA: Eğitim sonunda katılımcılara Uluslar arası onaylı EMDR I. ve II. Düzey Eğitimi Tamamlama ve EMDR Uygulayıcısı Sertifikası verilecektir.
EĞİTİM YERİ: Taksim/İstanbul
EĞİTİM TARİH VE SAATLERİ: 19-23 OCAK 2022, 9:00-18:00 arası
5 GÜN, 40 Saat teorik ve uygulama + 10 saat süpervizyon (Toplam: 50 saat)
EĞİTİM SÜRESİ: 40 Saat (teorik ve süpervizörler eşliğinde uygulama)+ 10 saat süpervizyon
Süpervizyon aşamasında, her kursiyerlerin belli sayıda seans video veya ses kayıtlarını sunması gerekmektedir. Süpervizyonları eğitimin bitiş tarihinden itibaren bir yıl içinde tamamlama zorunluluğu vardır. Süpervizyon tarihleri eğitim sırasında belirlenecektir.
KAYIT İŞLEMLERİ
Eğitim hakkında bilgi almak ve kayıt işlemleri için 0 (546) 8421402 numaralı telefonlara Pazar hariç diğer günler 09.30-19.00 saatleri arasında watsup mesaj atarak bilgi alabilirsiniz.
https://www.emdrterapi.org/uluslararasi-onayli-emdr-i-ve-ii-duzey-egitim
Öyküsel Maruz Bırakma Terapisi (NET)
Neuner, Schauer, Roth ve Elbert (2002) tarafından, özellikle savaş ve işkenceye maruz
kalan bireylerin ve grupların ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla geliştirilen NET; kısa-süreli,
standardize edilmiş bir yaklaşımdır. NET, özellikle çatışma, savaş, göç gibi deneyimleri
olanlar için tasarlandığından, tekli olaylar yerine kompleks ve çoklu travmatik deneyimlerin
üzerinde durulmasını mümkün kılmaktadır (İkizer, 2020).
Travmaya maruz kalmış kişiler, deneyimledikleri bu travmatik olaylar hakkında konuşurlar ve terapist ile işbirliği içinde, bu deneyimlerle ilgili otobiyografik anılarını geri yükleyebilirler. Bu şekilde parçalı anılar tutarlı bir anlatı yapısına dönüştürülür. Bu uygulama, acı veren duyguların işlenmesine, tehlikeli ve güvenli gelen koşulların olasılıklarının inşasına ve bu yolla da kişilerin duygusal iyileşmesine yol açar.
Türkiye gibi geçmişi ve bugünü travmalarla dolu olan, travmaların sürekli üretildiği bir coğrafyada hem travma mağdurlarının sayısı hem de ihtiyaçları devasadır. Ancak travma mağdurları için var olan kaynaklar yeterli değildir. Sürekli travma üreten, kimi dezavantajlı/azınlık kesimlerini örseleyebilen ve örselediklerine de dönüp bakmayan bir toplumun barışı inşa etmesi ve dayanışma içinde hissetmesi mümkün değildir. Birey ve toplum kimliğinde onarımın sağlanması için birlikte birbirinden güç alarak yenilgileri, kayıpları, matemi yeniden gözden geçirmeye ihtiyacımız vardır.
Bu sertifika programı tarafından eğitilecek travma uzmanlarının bireysel ve toplumsal düzlemde travmatik olayları/sorunları tanıma/anlama/anlatma, mağdurların yaralarını sarma, onları onurlandırma gibi temel eksenlerinde önemli ve değerli katkıları olacaktır.
Programın Amacı
1. Travma alanında çalışan veya çalışmak isteyen klinisyenlere ve klinisyen olmayanlara yönelik iç içe dört modül halinde, psikotravmatoloji alanının en yeni bilgileriyle donanmış bir eğitimin verilmesidir. Bu vesileyle travmalara ve travmaya maruz kalmış kişilere daha travma-duyarlı bir toplum yaklaşımı geliştirmek temel amaçlarımızdan biridir.
2. Uluslararası standartlarda eğitilmiş travma uzmanları yetiştirmek ve Türkiye ve dünya ülkelerinde insanlığın yaşadığı felaketlere etkin bir şekilde cevap verebilecek ekipler oluşturmak.
3. Travma uzmanlarının eğitim, tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerini halkımıza götüreceği Uluslararası Travma Önleme ve Rehabilitasyon Merkezleri kurmak. Bu merkezde hedeflenen;
a) Şiddet ve travmayı önleyici programlar geliştirmek.
b) Travma mağdurları ve ailelerine danışmanlık, rehabilitasyon hizmeti sağlamak.
c) Ulusal, uluslararası STK’lar ile çalışma ve araştırma ortaklıkları geliştirip yürütmek.
d) Kitlesel travmalarda yerel örgüt ve liderlere danışmanlık yapmak.
e) Kitlesel travmalarda travma-odaklı acil müdahaleler yapmak.
Çift ve Aile Terapistlerinin asgari yetkinliğe sahip olabilmeleri için dünyada çeşitli Çift ve Aile Terapisi (ÇAT) meslek örgütleri, belirli eğitim içerikleri ve asgari eğitim ölçütleri belirlemiştir. ABD’de ÇAT alanı, yüksek lisans ve doktora düzeyinde programları olan farklı bir mesleki disiplindir. Çift ve aile terapisti olmak için üç seçenek mevcuttur: 1) 2-3 yıl süren yüksek lisans programları, 2) 3-5 yıl süren doktora programları veya 3) yüksek lisans sonrası 3-4 yıl süren eğitim programları. Avrupa Aile Terapisi Derneği’nin (EFTA) eğitim kriterlerine göre ise aile terapisi eğitimi lisans derecesini de içerecek şekilde, toplamda 7 yıldan aşağı olmamalıdır. Bunun en az 4 yılı aile ve sistemik terapi eğitiminden oluşmalıdır.
Lisans derecesi dahil 3.000-3.500 saatlik toplam eğitimin temel kısmını 700-900 saatlik(akademik krediye eş) aile terapisi uzmanlık eğitimi oluşturmalıdır. Ülkemizde ÇAT veya Aile Danışmanlığı yüksek lisans programlarının açılmaya başlaması ve sertifika programlarının sayıca artması önemli gelişmelerdir. Bununla birlikte, ÇAT veya Aile Danışmanlığı için oluşturulacak ortak eğitim içeriği ve asgari eğitim ölçütleri, farklı eğitim kurumlarında denk yetkinlik seviyesinde uzmanların yetişmesi ve alanımızın evrensel standartlara ulaşabilmesi açısından büyük önem taşımaktadır.
1. Kuramsal Temel
A. Sistemik yaklaşım hakkında kuramsal ve teknik bilgi
B. Temel Çift ve Aile Terapisi kuramları/yaklaşımları, çağdaş Çift ve Aile Terapisi yaklaşımları ve kanıta dayalı Çift ve Aile Terapisi yaklaşımları hakkında bilgi
i. Farklı yaklaşımların karşılaştırılması, eleştirel olarak değerlendirilmesi ve kültürel açıdan değerlendirilmesi
ii. Bireysel, çift veya aile modlarında yürütülebilecek terapi uygulamalarının benzerlikleri/farklılıkları hakkında bilgi
C. Hayat boyu insan gelişimi ve aile evreleri hakkında kuramsal bilgi
2. Değerlendirme
A. Temel psikopatoloji bilgisi
B. Çiftlerde ve ailelerdeki süreçleri ve işlevselliği sistemik olarak değerlendirme
C. Çiftlerle ve aile üyeleri ile kullanacak değerlendirme araçları hakkında bilgi ve beceri
D. Çift ve Aile Terapisine gelen bireyleri sosyokültürel özellikler açısından değerlendirme
3. Klinik Beceri ve Deneyim
A. İlk görüşmede kapsamlı ve sistemik bilgi alma becerisi
B. Temel Çift ve Aile terapisi becerileri ile bireysel, çift ve aile görüşmelerini yürütme
C. Terapiye dahil tüm bireylerle uygun terapötik işbirliği kurabilme ve bu kişileri terapi sürecine dahil etme
D. Terapi planı yapma, hedefler oluşturma, terapi sürecinin gelişimini hedefler doğrultusunda değerlendirme ve uyarlama
E. Risk ve kriz durumlarını değerlendirme, yönetme ve gerekli girişimlerde bulunma
F. Çift ve aileleri etkileyen süreçleri ve dinamikleri değiştirmeye ve bireyleri, çiftleri ve aileleri güçlendirmeye yönelik ilişkisel/sistemik Çift ve Aile Terapisi uygulamalarında bulunma
G. Çift ve Aile Terapisi uygulamalarında sosyokültürel faktörlerin, gelişimsel düzeyin ve ailenin içinde bulunduğu evrenin etkisi hakkında farkındalık ve bunlara uygun müdahalelerde bulunma
H. Çeşitli biçimlerde süpervizyon (bireysel, grup, canlı, kayıttan ve konsültasyon)
4. Etik ve Hukuki Konular
A. Alanı ilgilendiren hukuki düzenlemeler hakkında bilgi
B. Etik kararlar verebilme ve etik uygulamalarda bulunabilme bilgisi
5. Araştırma
A. Çift ve Aile terapisi uygulamaları üzerine yapılmış bilimsel araştırma bulguları hakkında bilgi
B. Araştırma yöntemleri bilgisi
https://www.cated.org/cift-ve-aile-terapisi-egitimi/
https://iliskipsikoterapileri.com/aile-terapist-egitimi