Psikologlara Yönelik Mindfulness Eğitim Programı

ÖN KAYIT FORMU İÇİN TIKLAYINIZ

Eğitime Ön Kayıt Yaptırmak İçin Lütfen Formu Doldurunuz.

Psikologlara Yönelik Mindfulness Eğitim Programı

 

 

Tarih: 7-8 & 14-15 Mayıs 2017

 

Eğitmen: Aamnah Husain

(Ardıl Çeviri Yapılacaktır)

 

 

Eğitimimiz, yapılan araştırmalarda, istikrarlı olarak, depresyon, kaygı ve stresi azalttığı bulunan mindfulness tekniğinin terapide nasıl kullanılabileceği konusunda temel bilgi ve pratik verecektir.

Eğitim Süresi          :     4 gün

Tarih                         :     7-8 & 14-15 Mayıs

Saat                           :     10:00 – 16:00

Yer                             :     BUDE Psikoterapi Merkezi

Son Kayıt Tarihi     :     1 Mayıs

Seminer Dili             :     İngilizce (Ardıl çeviri yapılacaktır)

Katılımcılar              :     Lisans eğitimini Psikoloji, Psikolojik Danışmanlık, Sosyal Hizmetler alanlarında tamamlamış olan herkes eğitimden yararlanabilir.

Sertifika                    :      Katılım belgesi verilecektir.

Eğitim 13 kişi ile sınırlıdır.                                              

Ücret Bilgisi:

Uzman                                  : 850 TL + KDV

Öğrenci                                : 750 TL + KDV

Nakit veya kredi kartı taksitlendirme olanağımız mevcuttur.

Ücretlere KDV ve verilecek eğitim materyalleri dahildir.

Hesap Bilgisi :

Yapı Kredi Bankası Teşvikiye Şubesi

IBAN: TR26 000 7010 0000 0045 6894 43

Seminer kayıt için :

Telefon: 0532 780 28 33

Email: sevil@bude.com.tr

 

Gereklilikler:

Lisans eğitimini Psikoloji, Psikolojik Danışmanlık, Sosyal Hizmetler alanlarında tamamlamış olan herkes eğitimden yararlanabilir. Profesyonel deneyim zorunlu değildir. Meditasyon deneyimi zorunlu değildir ancak meditasyona açık ve istekli olmak faydalı olacaktır. Bilişsel davranışcı terapi alanında bilgi sahibi olmak da zorunlu olmasa da fayda sağlayacaktır. Eğitime dinlenmiş olarak ve rahat kıyafetlerle katılmanız önerilir.

 

Eğitim içeriği:

Bu 20 saatlik eğitim, Jon Kabat Zinn’in 1979 yılında Massachusetts Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde geliştirmiş olduğu ve hala Amerika’da stres, kaygı ve kronik ağrıyla başetmede kullanılan ana yöntemlerden biri olan Mindfulness Odaklı Stres Azaltımı programına bağlı olarak geliştirilmiştir.

Bu eğitim aynı zamanda meditatif pratikleri kognitif davranışcı terapiyle kombinleyen, duygudurum bozukluklarını anlamak ve iyileştirmek için Zindel Segal, Mark Williams ve John Teasdale tarafından geliştirilmiş Mindfulness Odaklı Kognitif Terapi’den de yöntemler içermektedir.

Eğitim, bireysel pratik oluşturabilmek için gerekli olan mindfulness temellerini öğretmeyi ve alanda daha reflektif, dikkatli, uyumlu ve kabiliyetli olabilmeyi sağlayan yöntemleri öğretmeyi hedefler.

Eğitim; mindfulness’ı terapötik müdahalelerinize nasıl dahil edeceğinize ve danışanlarınıza nasıl öğreteceğinize dair öneriler ve yönergeler içerir.

Eğitimin detaylı içeriği şu şekildedir;

  • Mindfulness’ın tarihi
  • Mindfulness’ın kişisel ve profesyonel olarak kullanılabilecek temel bilgileri, tutumu ve uygulamaları
  • Mindfulness’ın nörolojik içeriği ve kognitif mekanizmaları
  • Mindfulness temelli müdahaleleri destekleyen araştırmalar
  • Mindfulness pratiklerini ne zaman ve nasıl danışanlarla kullanılması gerektiği
  • Alanda depresyon, kaygı, stres, bağımlılık ve kronik ağrıyla çalışanlar için spesifik örnekler ve teknikler

 

Eğitim 3 bölümden oluşmaktadır.

  • 7-8 Mayıs tarihlerinde gerçekleşecek olan ilk bölümde aşağıdaki konular ele alınacaktır.
    • Mindfulness’ı anlamak
    • Mindfulness’ın tarihi
    • Mindfulness’ın nörolojik içeriği
    • Pratik: Mindfulness’la Nefes (Mindfulness of Breath)
    • Pratik: Mindfulness’la Beden
    • Pratik: Mindfulness’la Duygular
    • Pratik: İİlişkisel Mindfulness

Bu bölümün ana hedefi katılımcıları mindfulness’ın temelleriyle tanıştırmak ve kendi deneyimlerini keşfetmelerini sağlamak. Böylelikle kendi pratiklerini geliştirdikçe terapistler danışanlarına mindfulness’ın temelini ve önemini daha iyi anlatabilirler.

 

  • Eğitimin ikinci bölümü 1. ve 3. bölüm buluşmalarının arasında olan haftada katılımcıların tek başlarına uygulayacakları bireysel pratiklerinden oluşur. Bu bölümde katılımcıların 5 gün boyunca günlük minimum 1 saat süren meditasyon pratikleri yapmaları bekleniyor. (Meditasyon yönlendirmeleri eğitimin ilk aşamasında katılımcılara ses kaydı ve yazılı olarak veriliyor olacak.)

 

Bu bölümün ana hedefi: mindfulness’ı nasıl deneyimleyecekleri ve mindfulness’tan nasıl faydalanabilecekleri hakkında katılımcıların bilgi sahibi olmaları ve sürekli ve disiplinli şekilde pratik yapmaları

 

  • 14&15 Mayıs tarihlerinde gerçekleşecek olan üçüncü bölümde aşağıdaki konular ele alınacaktır.
    • Terapinin geliştirilebilmesi için mindfulness’ın kullanımı
    • Danışanlara terapötik müdahalelerde mindfulness’ın kullanımı
    • Mindfulness’ı danışanlara öğretmeyle ilgili püf noktalar (ne zaman ve nasıl kullanılmalı, ne beklenmeli)
    • Spesifik olarak stres, kaygı, depresyon ve kronik ağrılarla çalışırken mindfulness’ın nasıl kullanılacağı
    • Mindfulness pratiğiyle birlikte günlük tutma
    • Pratik: Açık uçlu mindfulness
    • Pratik: Sevgi odaklı mindfulness

 

 

Danışanlarla kulanılabilecek yazılı egzersizler ve ek olarak makale ve okumalar sağlanacaktır.

 

Mindfulness nedir?

Mindfulness farkındalık, odaklanma, denge, kabullenme, eleştirel olmama, şefkat, nezaket ve minnettarlık gibi bazı mizaç ve tutumları kapsayan bir beceri ve felsefedir. Mindfulness eğitiminin öncüsü ve Mindfulness Odaklı Stres Azaltımı’nın (MBSR) yaratıcısı Jon Kabat-Zinn’e göre “Mindfulness; yargısız bir şekilde şimdiki ana odaklanabilmek amacıyla, dikkati toplayabilmektir.” Bu pratik, bize modern günlük hayatımızda fazla gelen, boğucu kognitif ve duygusal gelgitlerden uzaklaşmamızı sağlar. Mindfulness bize odağımızı duygu ve düşüncelerimizle ilişkilerimize vermemizde yardımcı olur. Kendimize ve başkalarına karşı özfarkındalığı ve empatiyi arttırır. Mindfulness eğitimcilerinde ve yazarlarından olan Donald Altman’ın dediği gibi “Sadece farkında olduğunu değiştirebilirsin”. Psiko-sosyal araştırmalarla kanıtlandığı gibi mindfulness karar verme ve duygu düzenleme kapasitesini arttırır ve hayatımızın uyku, hafıza, konsantrasyon, alışkanlıklar, ruh hali ve sosyal bağlanma gibi alanlarında da yardımcı olur.

 

Aamnah Husain Kimdir?

Yüksek lisansını Columbia Üniversitesi, Psikolojik Danışmanlık bölümü’nde tamamlayan Aamnah Hussain, New York, San Francisco, Dubai ve Pakistan’da terapist olarak çalışmıştır.

Deneyimleri risk altındaki gençler ve yetişkinler, aile içi şiddet, travma, stres, kaygı, depresyon, yeme bozuklukları ve ebeveyn problemleri üzerinedir.

Aamnah mindfulness’la ilk olarak Borderline (Sınırda) Kişilik Bozukluğu tanısı almış hastalarla Diyalektik Davranış Terapisi (DBT) eğitiminin bir parçası olarak tanışmıştır. Tinselliğe ve meditatif pratiklere olan ilgisi seneler içerisinde artınca 2014 yılında kendi Mindfulness pratiğine başlamış ve 2016 yılında Kaliforniya’da Mindful Schools ile eğitimini tamamlamıştır. Mindfulness’ın insanların hayatındaki dönüştürücü gücüne tanık olmak Aamnah’yı çok heyecanlandırmaktadır.

Şu ada Dubai’de yaşayan Aamnah özel bir klinikte çalışmakta, organizasyonlara danışmanlık vermekte, çocuklara, yetişkinlere, psikoloji profesyonellerine, okullara ve şirketlere eğitimler düzenlemektedir.

Aamnah ile iletişime geçmek için: aamnah.higherground@gmail.com